Geven

Als kerk verzorgen we kerkdiensten en activiteiten, bieden we zorg en hulp en laten we mensen kennismaken met het geloof in Jezus Christus. Voor dit werk is geld nodig. Daarom brengen we enkele manieren om geld te geven onder de aandacht.

Contactpersoon Kerkrentmeesters; Teunis van Vulpen
Mail; Kerkrentmeesters@hervormdwerkhoven.nl

Contactpersoon Diacomie; Willem van Vark
Mail: diaconie@hervormdwerkhoven.nl

Enkele manieren om geld te geven aan de kerk:
U kunt op een aantal manieren aan de kerk geven. Door de collecte tijdens de dienst, via de link naar SKG of door een bedrag over te maken via internetbankieren.

Collecte tijdens de dienst
Bij de eredienst wordt driemaal gecollecteerd. Twee collectes vinden plaats na de preek. De laatste collecte is aan het einde van de dienst bij de uitgang van de kerk. Aan het begin van de dienst wordt afgekondigd waarvoor gecollecteerd wordt.

Collectemunten
Door collectemunten te kopen via SKG kunt u aantonen dat u een gift heeft gegeven en de gift, onder voorwaarden, fiscaal aftrekken. Je kan de munten bestellen via SKG collect en deze daarna afhalen bij familie Spies, Achterdijk 104 te Werkhoven van maandag tot en met zaterdag.

Bankrekeningnummer
Je kunt een gift overmaken via SKG of door de gift over te maken op de rekening van de kerkrentmeesters (voor de Hervormde Gemeente Werkhoven) of op rekening van de diaconie (hulp aan anderen). Het rekeningnummer van de kerkrentmeesters is: NL78RABO0373704925 en van de diaconie is NL85RABO0329830244. Als u een gift wilt geven voor een speciaal doel dan kunt u dat aangeven in de omschrijving.

ANBI
De kerk heeft een ANBI-status. Dat betekent dat onder voorwaarden het doen van giften aftrekbaar is van de belasting. Omdat het gaat om verschillende rechtspersonen, zijn de volledige gegevens gesplitst in aparte webpagina's.

Op de pagina ANBI van de Protestantse Gemeente treft u de ANBI-gegevens aan van het College van Kerkrentmeesters. Dit betreft het eigen geld van onze gemeente, waarmee onder andere het kerkgebouw, de Stevenshoek, de predikantsplaats in stand wordt gehouden en ook de organisten en beheerders van worden betaald.

Op de pagina ANBI van de Diaconie tref je ook ANBI-gegevens. De diaconie doneert belangeloos aan mensen die wereldwijd in de knel zitten.

Financiële en andere hulp
Bij (geld)zorgen is de diaconie een aanspreekpunt. Als u uw vraag stuurt, pakt een van de diakenen uw vraag op neemt contact op. De diaken luistert en geeft advies. Binnen de eredienst heeft de diaconie de mogelijkheid om onderwerpen voor de voorbede aan te reiken. Alle kerkenraadsleden hebben beloofd om vertrouwelijk om te gaan met de informatie die ze krijgen.

Voor praktische problemen kunt u contact opnemen met de diaconie en zullen zij proberen om bijstand te regelen bij de noodzakelijke activiteiten

Voor acute financiële nood maakt de diaconie onder andere gebruik van de financiële middelen die door de gemeente aan hen ter beschikking zijn gesteld.

Voor meer structurele financiële problemen wordt (zo nodig) contact opgenomen met andere instanties om tot een duurzame oplossing te komen. De diaconie is aangesloten bij een regionaal fonds waarin diaconieën van verschillende kerkgenootschappen samenwerken om mensen, met meer of minder erge financiële problemen (financieel) bij te staan.

Contactpersoon Willem van Vark
Mailadres: diaconie@hervormdwerkhoven.nl